Tidsregistrering

Tidsregistrering (eller timeregistrering) er registrering af medarbejderes arbejdstid og tidsforbrug på arbejdsopgaver – f.eks. i løbet af en dag eller på en specifik opgave.

Læsetid: 4 minutter

Sidst opdateret d. 01.07.24

Har du eller din virksomhed også udfordringer med at være helt skarpe på, hvordan I bruger tiden, og bliver tidsregistreringen oftest en udfordring i det daglige?

Måske foregår den stadig på papir eller i excel arket, hvilket kan være besværligt, hvis du er på farten eller eksempelvis arbejder på en byggeplads uden mulighed for lige at komme til en computer.
Derfor er det naturligvis meget tidsbesparende at registrere tid via en app som zTime, som gør, at du undgår papirnusseri uden overblik.

Derfor er digital tidsregistrering relevant

I 2019 har EU afsagt en dom, der kort fortalt handler om, at medlemsstaterne skal sørge for, at virksomhederne, altså arbejdsgiverne får udarbejdet en række processer for, hvordan medarbejderne registrerer deres tid. EU-dommen fra 2019 er årsagen til, at der fra d.1. juli 2024 stilles krav til, at alle medarbejdere registrerer deres arbejdstid via et system til tidsregistrering, der bliver stillet til rådighed af arbejdsgiverne. 

Fra den 1. juli 2024 blev registrering af arbejdstid et lovkrav for næsten alle medarbejdere. Dette betyder, at virksomheder fremover skal bruge et objektivt, pålideligt og tilgængeligt tidsregistreringssystem for at sikre overholdelse af blandt andet medarbejdernes arbejdstid samt daglige og ugentlige hviletid. 

Mobil tidsregistrering gør hverdagen lettere

Ved at anvende en app, som zTime til mobil tidsregistrering, så kan du sikre, at dig og dine kollegaer altid er up-to-date med tidsregistreringen, og at det ikke bliver en træls ting i slutningen af hver dag.

Med tanke på dommen fra EU, så er man med zTime et godt skridt i den rigtige retning i forhold til at samle op på medarbejdernes arbejdstid.

Få et lynhurtigt overblik

En af de store udfordringer i det daglige er at have et overblik over, hvilke medarbejdere der har brugt tid på de enkelte opgaver.
Med zTime kan du effektivt og hurtigt få et overblik og dermed løbende have muligheden for at følge op og sikre, at alle projekter bliver berørt, og tiden bliver brugt mest effektivt.

Dette gør også, at du løbende kan sikre, at din virksomhed kører med rentable opgaver og dermed ikke taber en masse penge på projekter, som løber af sporet, uden at du er opmærksom på det.

zExpense

Vil du vide mere?

Integrationer

Se de banker, kreditkort, samt økonomi- og lønsystemer, zExpense integrerer med.

Få en demo

Se hvor nemt og enkelt, det er at bruge zExpense og de forskellige funktioner.

Kontakt os

Er du interesseret i at få mere viden om vores løsninger?