Transaktioner i realtid med Eurocard og zExpense

I samarbejde med Eurocard gør vi nu transaktioner i realtid muligt. Det betyder, at virksomheder kan sende udlæg fra zExpense til bogføring i samme sekund, som købet er foretaget.

Med introduktionen af transaktioner i realtid bliver det nu muligt for medarbejdere at håndtere deres udlæg i zExpense i det sekund købet er gået igennem – med et enkelt klik.

”Før måtte vi ofte vente til dagen efter, før transaktionen var klar til at blive dokumenteret i zExpense og sendt til bogføring. Det skyldes, at transaktionerne først gik igennem om natten. Men vores samarbejde med Eurocard har ført til, at vi kan tilbyde vores kunder, at de nu kan behandle deres udlæg, i det sekund købet går igennem. Det giver en langt bedre brugeroplevelse for vores kunder, der kan sende deres udlæg til godkendelse med det samme,” siger Jesper Bonne, Administrerende direktør hos ZeBon.

Digitale kvitteringer sendt direkte til appen

Det er også muligt at få kvitteringen sendt fra butikken direkte til zExpense appen, hvor tjenesten Smarte kvitteringer fra Eurocard er integreret. Digitale kvitteringer er muligt fra mere end 10.000 butikker i Norden, herunder fx Starbucks, Lagkagehuset, Føtex og Dantaxi. Det betyder, at medarbejderne ikke behøver at tage et billede af kvitteringen, men kan håndtere udlæg med et enkelt klik.

”Sammen med zExpense sætter vi ny standard for udlægshåndtering, da transaktionerne nu sker i realtid og udlæg kan dermed sendes til godkendelse med det samme. Og med digitale kvitteringer bliver udgiftshåndtering ikke nemmere for vores fælles kunder,” siger Jacob Storgaard, Key Account Manager hos Eurocard.

Hurtigere udlægshåndtering fra medarbejderne

Processen foregår sådan, at der dannes en transaktion på dit kort i det sekund, du foretager et køb. Du får så en notifikation om transaktionen, der er røget direkte ind i zExpense appen, hvor du går ind og dokumenterer købet med et billede af kvitteringen eller får kvitteringen tilsendt digitalt direkte fra butikken til appen. Du vælger en kategori for købet og trykker indsend – og så er al dokumentation til bogføringen på plads og udlægget er sendt til godkendelse.

Det resulterer i hurtigere udlægshåndtering for medarbejderne og færre problemer med manglende eller ødelagte kvitteringer.

Læs mere om om vores samarbejde med Eurocard hos ITWatch.