1. Nye funktioner i zExpense

Din brug af zExpense

Har du set de nye funktioner i zExpense?

Få en introduktion til dem her

1. App-sikkerhed og ændring af kodeord

OBS: Hvis din virksomhed benytter AD, SSO eller SAML til zExpense-login og evt. brugersynkronisering, vil denne opdatering IKKE påvirke dine brugere.
 
Denne funktion har været efterspurgt længe, og nu er vi klar til at præsentere den for jer. Det er nu muligt at ændre sit password direkte i zExpense app’en frem for at skulle på www.zexpense.dk for at ændre det.
 
Det vil sige, at hvis man har fået et midlertidigt password til at logge ind i zExpense med, så vil man nu blive bedt om at rette dette ved login i app’en. Man tvinger derved brugeren til at ændre sit password.

Brugeren kan også skifte adgangskode selv under app’ens indstillinger i den nye funktion “Sikkerhedscenter”, som fremkommer ved tryk på de tre vandrette streger i øverste højre hjørne i hovedmenuen.
 
Da denne funktion er ny for app’en, vil kravet om at skifte password slå igennem fra dags dato for nye logins. Brugere, der allerede er logget ind, bliver derfor ikke påvirket af dette, men vil stadig kunne angive et nyt password.
 
Hvis jeres brugere ikke kan huske deres password og ønske at skifte, vil I som administratorer kunne give dem et nyt password på web (den gule nøgle til højre i brugeroversigten).
 
Hvis I har spørgsmål til denne nye funktion i app’en, så kontakt vores support på support@zebon.dk.

2. Forbedring af tracking af kørsel

Som en løbende forbedring af kørsels-tracking i zExpense app’en har vi ændret på funktionaliteten, der nu gør det muligt at tracke kørsel og afregne samtidig. 

Vi har flyttet knappen til at påbegynde tracking ud på forsiden, som kan ses på skærmbilledet herunder.

På selve tracking-skærmbilledet er der nu kommet en ekstra knap, der hedder ”Minimer”, som gør det muligt at fortsætte tracking uden at se på tracking-skærmbilledet.

For at bringe tracking tilbage i forgrunden trykker man på ”Vend tilbage” i bunden af skærmbilledet.

3. Mulighed for at afgrænse brugen af tro og love-erklæringer på baggrund af brugerens stamdata

Flere af vores kunder har tilvalgt, at deres brugere må vedhæfte tro og love-erklæringer i de tilfælde, hvor deres bilag måtte være bortkommet eller umulige at fremskaffe. Denne tilladelse gives under Administratorindstillinger i fanen ”Bilag”:

Tidligere var det et overordnet valg: Enten var det tilladt for ALLE brugere at bruge tro og love-erklæringer, eller også kunne INGEN bruge det.
 
Nu kan dette styres ud fra feltet ”Lokation” på brugerkortet. Feltet ”Lokation” er en del af brugerens stamdata, og kan bruges til at differentiere brugerne. Som feltet antyder, kan dette være pba. brugerens fysiske lokation – men feltet kan også anvendes til andre formål (f.eks. hvor i organisationen man er placeret, hvilken rolle man har i virksomheden mv.).

Det vil altså sige, at man i feltet ”Lokation” kan opdele sine medarbejdere og den vej rundt differentiere på, hvem der må bruge tro og love-erklæringer eller ej.

I dette tilfælde har man nogle medarbejdere i Aalborg og nogle andre i Hellebæk:

Hvis man ønsker, at det kun er medarbejderne i Aalborg, der skal kunne benytte tro og love-erklæringer, vælges dette blot i den nye boks på omtalte fane ”Bilag”:

4. EAN-fakturaer i zInvoice

Som en forbedring for vores nuværende – og kommende – kunder, der bruger vores fakturahåndteringsmodul zInvoice, kan vi løfte sløret for, at vores udviklere i disse dage kigger ind i, at det bliver muligt at få EAN (elektroniske fakturafiler) ind i systemet og behandle disse på samme måde, som man hidtil har kunnet behandle PDF-fakturaer.
 
De nuværende zInvoice-kunder vil blive kontaktet, så snart funktionaliteten er på plads og testet igennem.

Din brug af zExpense

Alle tidligere funktioner samlet ét sted

Gå til oversigten over de forskellige beskrivelser af nye funktioner i zExpense – eller vores andre løsninger – som vi tidligere har sendt ud, og få et samlet overblik over de seneste funktioner.

KONTAKT OS

Har du spørgsmål?

Send en mail til support@zebon.dk, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Du er også velkommen til at ringe til os på tlf. 72 44 11 95.