En kørebog bruges til at dokumentere den kørsel, du har haft i forbindelse med arbejdet.
Når medarbejdere brugere deres egen bil i forbindelse med arbejdet – og arbejdsgiver betaler kørselsgodtgørelse – skal medarbejderne føre en kørebog. Det samme gør sig gældende, når medarbejdere benytter en firmabil.
Kørebogen er en sammenfatning af den lovpligtige dokumentation, arbejdsgivere skal sikre sig at have i forbindelse med medarbejdernes kørsel.
Kørebogen samler og indeholder antallet af kilometer, som medarbejderen har kørt i forbindelse med sit arbejde – og fungerer som dokumentation for denne.
At samle alle kørsler ét sted, gør det nemmere at bevare overblikket for både arbejdsgiver og medarbejder. På den måde kan kørebogen give medarbejderen ro i maven og sikre, at kørselsregnskabet stemmer og giver det nødvendige overblik.
Når måneden nærmer sig afslutningen, og du skal til at lave kørsel, så kan det være besværligt at sidde og taste adresserne ind, som du har besøgt og udregne det eksakte antal kilometer.
Den digitale kørebog kan oftest via GPS tracker automatisk tracke din kørsel, og du behøver derfor blot at tænde, når du starter turen og slukke, når turen er afsluttet. Og så gemmes alle kørselsposter automatisk samme sted, så du nemt kan finde dem frem igen ved behov.
Ved at gøre kørebogen digital, kan du nemt sende den videre til økonomiafdelingen og få det rigtige beløb udbetalt ved slutningen af måneden, uden at skulle bruge en masse tid i excel arket med udregninger.
Samtidig kan det også give økonomiafdelingen det nødvendige overblik over mængden af kørsel i virksomheden og derfor også undgå, at udgifterne stikker unødvendigt af.
Det er forskelligt fra virksomhed til virksomhed, hvilken takst du får per kørt kilometer, men med zExpense kan du og dine kollegaer automatisk have virksomhedens takster opdaterede. Samtidig er det også en mulighed at have forskellige takster til forskellige personer i virksomheden, hvis eksempelvis elever får en anden takst end funktionærer.
Hvis du sidder og har brug for en nem og effektiv løsning, som sparer dig tid og sikrer, at du og dine kollegaer hver måned har et overblik over kørsel og får det korrekte beløb udbetalt, så er en digital kørebogsløsning med zExpense det helt rigtige valg.
Se de banker, kreditkort, samt økonomi- og lønsystemer, zExpense integrerer med.
Se hvor nemt og enkelt, det er at bruge zExpense og de forskellige funktioner.
Er du interesseret i at få mere viden om vores løsninger?